PearlDream

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 10:19

Nu har jag uppdaterat butikshemsidan. Det tog sin lilla tid men nu är det väldigt schysta bilder och bättre inställningar.


Gå gärna in och titta! Du kanske hittar någonting du gillar, eller vill ge bort? Flört


Vi ses!


PearlDream

www.pearldream.se

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 06:53

Funderar på om jag ska ha en liten tävling här på bloggen. Hur låter det? Svara!! Skrattande

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 05:59

  

Den här kedjan är guldpläterad och ganska liten. 2x2mm.

Men visst är den helt underbar?? :)


Svara gärna på omröstningsfrågan! Och lämna gärna ett avtryck i gästboken!


Kram PearlDream   www.pearldream.se

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 04:11

      

Här ovan har vi tre enkla armband med samma teknik.

- Wiretråd+klämpärlor

- "huvudpärla" + mellanpärlor

- lås - antingen klolås eller ringlås

Materialkostnad ca 20-25 kr (beror självklart på vilka pärlor du väljer.)

Svårighetsgrad(1-10): 2

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 03:59

  

- Klolås

- Wire+klämpärlor

- Skruvrör

- Pärlkåpor

- Glaspärlor (eller annan önskad sort)

- Motring

Så här fint armband kan du göra utan större konstigheter!

Materialkostnad ca 30-35 kr

Svårighetsgrad(1-10): 4

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 03:54

  

Det här armbandet tycker jag personligen är ganska coolt! Det är gjort av stora tigereyechips trädda på memorywire.

- Stora tigereyechips

- memorywire

- eventuellt lås

Materialkostnad ca 25-30 kr

Svårighetsgrad(1-10): 3


Vill du ha hjälp eller undrar något? Kontakta mig! info@pearldream.se


Lycka till!

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 03:38

På bilden nedan är det två olika, långa halsband med sötvattenpärlor på. Enjoy!

  

Av Linn Ekström - 20 oktober 2009 03:09

Hej!


På den här bloggen kan Du hitta tips och inspirationer till Ditt smyckesskapande! Fotar bilder på smycken som jag gör och sedan lägger jag upp en beskrivning på materialet, cirkakostnad och även svårighetsgraden.
När man är ny inom den enorma smyckestillverkningsvärlden kan allt kännas väldigt övermäktigt och svårt. Men här vill jag visa att även de snyggaste smycket kan vara enkla att göra.

Om Du vill ha hjälp eller mer beskrivning så kan du mejla mig så förklarar jag närmare hur jag har gjort smycket.


Vissa erbjudanden och möjligheter kommer också att presenteras här, som till exempel extrapris, rabatter, prenumerationspaketen och så vidare som finns i PearlDreams nätbutik; www.pearldream.se


Då har jag gjort en kort beskrivning på bloggen och dess innehåll. Jag skulle verkligen uppskatta om ni svarar i omröstningen och lämnar ett litet avtryck i gästboken! :)


Pärla lugnt i det kalla höstvädret!

Avdelningar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Prenumerera!

Du kan nu prenumerera på pärlpaket!
- Klicka på kategorin nyheter för mer information!

Säg vad du tycker!

Vad tycker du om möjligheten att prenumerera på pärlpaket?
 Jättebra! Och enkelt!
 Rätt okej.
 Vill veta mer ...
 Nja, inte riktigt min grej...
 Konstigt! Knäppt!
 Fattar inget...
 Vad är pärlpaketet?

Länkar

Gästbok

Arkiv

Följ bloggen i RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards